onsdag, november 28, 2007

Vi väntar.....

på ett livstecken från någon som sett till Troja , men än så har ingen hört av sig.
Vi fick ett tips igår kväll om att en hund skällt i skogen bakom ett hus, inte långt därifrån Troja synts till. De var 2 st som hörde hundskallet..och de bor på landet och har inga grannar.Rådjurs skall kände de igen sedan tidigare å det var inte det här. Vi var där imorse och försökte leta efter spår men det är ju inte lätt. Ingen hund såg vi iallfall :o(
Nu har det börjat regna...skit oxå nu kommer man inte kunna se några spår igen, och så är det glashalt ute , man vågar inte åka några småvägar ikväll..tyvärr. Hoppas Troja tar skydd om hon fortfarande är i livet, hon gillar inte när det regnar i vanliga fall så det borde hon nog göra.Tar en tur till Degerfors och kollar legorna senare ikväll.

// Heléne

5 kommentarer:

Den allvetande brädhögen sa...

Jag går runt i Kanadaskogen varje dag/kväll med min tibetanska terrier. De senaste dagarna har jag haft extra koll efter din Troja.
Hundgodis har jag alltid i fickan...och jag har knappat in ditt mobilnummer på min mobil...

Jag hoppas intensivt att du får upp något spår!

MÅNGA LYCKA TILL!!!

Anonym sa...

Ge inte upp...det kan vara så att hon undviker er också - en hund blir lätt skygg och förvildad.
Se till att hålla folk informerade om att er hund fortfarande är bortsprungen, be alla fortsätta hålla koll. Förhoppningsvis drar hon sig till hus när hon börjar bli hungrig och stannar i ett område.
Be jaktlag/jägare om hjälp med att hålla koll, och framförallt att de vet om att en stor grå hund finns i området så de inte tror att det är något jaktbyte.
Fortsätt att be tidningar skriva om henne.
Ge inte upp så länge det finns hopp! Håller alla tummar!

Anonym sa...

Hej tänker mycket på er? vilket förtvivlat läge ni är i.Ett kanske dumt förslag men .Hur skulle det vara att ställa ut en hund bur med godis, filt, och ev ett skydd på för regnet.En del hundar känner trygghet att få gå in i en bur.
kanske ställa den där man ev hörde Troja. Lycka till tänker på er.

Anonym sa...

vart på landet bodde de som sa sig höra ett skall ?

Anonym sa...

På vilka ställen har Troja ev lämnat spår, Stora Valla, Ramshöjden, andra ställen?
Bor på Ramshöjden och spanar varje dag tillsammans med mina två hundar.