tisdag, november 27, 2007

En hel vecka har nu gått sen Troja försvann....

Jag känner mej helt tom inombords, idag har jag mest gråtit.Pappa och jag var ju ute inatt och kollade filtarna som vi lagt ut tidigare. Vid den ena filten så var det spår efter ett större djur som hade krafsat på filten och hoppet tändes åter inom mig, vi la ut mat vid 2 av filtarna. Vid 3 tiden så var det så kallt och jag var helt slut så pappa tvingade hem mig för att sova en stund. Vid 6.30 var jag tillbaks till Ramshöjden igen. Satt i bilen tills solen visade sig och gick sedan runt för att kolla om någon käkat ur maten...men icke, inte ett spår efter Troja idag heller! Var fasiken är hon???

Min kompis sa något roligt häromdagen ..att de skulle ringa från kronhallen och säja att Troja ligger i charken och äter korv...det skulle vara Troja i ett nötskal...nu tror jag ju att sannolikheten är väldigt liten att hon dyker upp just där....men när jag tänker på det så blir jag lite gladare.

Vi hoppas på lite snö inatt så man kan kolla nya spår imorgon..hoppas går ju alltid.
Jag hoppas oxå att jag kan sova en stund så jag orkar med mig bättre imorgon.



Sista kortet taget på Troja när hon ligger mätt och belåten och sover i mamma och pappas soffa (fred 16/11)..fast det egentligen är förbud på att ligga där :, är man schnauzer så är man :o)

//Heléne

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl lappat Kronhallen?? För man vet ju aldrig om hon hittar till charken....;0)Klart man får ligga i soffan om man är schnauzer hälsar pappa Gazze! Kram på dig! Hoppas på att kunna träffa er på fredag! / Annika

Anonym sa...

Vi tänker på dig och Troja dagligen och skickar tusen stärkande kramar. Vi ber till högre makter och håller våra tassar och tummar att hon snart ligger hemma i soffan igen.
kram

Anonym sa...

Goá Troja...ligger så naken i soffan. Nu har nog ullen växt ut på henne. Men då kommer stränga tanten trimmare att ta bort den när hon kommer hem!
Kram på dig!

Anonym sa...

HEJ! Vi håller alla tassar och tummar att Troja snart är hemma hos er igen....

Många kramar från oss

Elisabeth

www.simplesite.com/Uppercut

Anonym sa...

Vi håller också alla tummar och tassar för att Troja skall komma tillbaka. En matte och en schnauzer herre utanför Göteborg.

Anonym sa...

Vi håller också alla tummar och tassar för att Troja skall komma tillbaka. En matte och en schnauzer herre utanför Göteborg.

Anonym sa...

Håller tummarna för att Troja snart är hemma i soffan igen!
Kram Lotta, Dino och Crespo