måndag, november 26, 2007

Kl:18.12

Jag har inte sett en dator på nästan en vecka. Tänkte jag skulle försöka uppdatera lite själv oxå.
Ringde till polisen i morse och uppdaterade dem lite, både Karlskoga och Degerfors polisen. Ringde Cityradion som jag har hört gått ut med efterlysningar hela dagen. Ringe P4 för jag tänkte att de kunde gå ut med en efterlysning..men det hade de slutat med fick jag till svar :o(...Ja ja, kuriren skulle skriva imorgon om Troja igen. Tack Stina och Annelie!!

Det känns som att jag /vi jagar ett spöke en vålnad som bara dyker upp för en sekund och sen försvinner...helt otroligt att det bara är 3 stycken som sett henne!! På nästan en vecka.

Idag så kunde man ju leta spår iallafall i nysnön. Vi har varit ute några stycken, runt om där vi tror att hon kan hålla till. Annika, Hasse och Nelson kom från Karlstad för att hjälpa till de tog Ramshöjden och där hittade de faktiskt spår efter en ensam hund.Med tanke på att det är där senast hon sågs( i närheten alltså), så har vi nu lagt ut filtar med korv under och så ska Bella och jag sova i bilen inatt...man griper efter halmstrån..tänk om man kunde få en lite skymt av henne...

Pappa pratade med en kille som har hund och bor i närheten. I Torsdags natt så hade hans hund blivigt magsjuk och han hade släppt ut honom i lina i trädgården. När han tittade ut genom fönstret så hade han sett något som satt på granntomten och tittat...en räv trodde han då men när han tänkte efter så var den för ljus när den drog iväg... kan det ha varit Troja??
Nu ska jag åka hem å sova lite..om jag kan, så jag inte ser några syner inatt...jag tycker man ser hundar överallt.

Jag vill än en gång passa på att tacka för all hjälp/stöd som jag fått av alla snälla männsikor där ute!! Det går inte att sätta ord på hur mycket jag uppskattar det!!

Hoppas hoppas att Bojjan snart ligger bakom mej isoffan och myser.

Massor med Kramaar till er alla!!!!

//Heléne

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker på dig Helene och hade gärna hjälpt dig om jag hade kunnat. Jag har iaf gjort det jag kan och lagt ut efterlysningen i båda mina bloggar också står det på hemsidan.

Jag hoppas verkligen att ni hittar din Bojjan snart.

Anonym sa...

Jag har lagt ut din länk på min hemsida! Hoppas många läser och uppmärksammar!
Klart vi ställer upp! ALLTID!!!!
Kram, Anne-Lie, Jack och Micka

katta sa...

Vi tänker på er hela tiden och håller tummarna att denna mardröm skall vara slut. Kramar Katta med familj

Anonym sa...

Vi håller alla tummar och tassar! Och du vet att du kan höra av dig när du vill!
KRAM

Anonym sa...

Tänker på dig och hoppas av hela mitt hjärta att Troja snart är hemma igen.

Kramar Helen

Anonym sa...

hoppas, hoppas Troja kan få sova hos matte snart. Vi håller alla tummar och tassar. Önskar vi bott närmare, så vi hade kunnat vara med och leta.
Många kramar och puzzizar fråm brorsan Zilver med familj

Anonym sa...

AssarMännskerna (Chevrolet's Cinzano Bianco) följer Er och håller alla tummar !!!!!!

annorlunda mamman sa...

har kollat hemsidan förut o bloggen nu. Tänker hela tiden på dig o troja. Hoppas verkligen att hon kommer tillrätta snart.
Kram ingrid

Anonym sa...

Vår schnauzer var borta två timmar för en månad sedan. Jag kan bara föreställa mig hur det känns för Dig Helene när jag minns min egen känsla och då gällde det endast två timmar. Idag tar jag en promenad över Ramshöjden och spanar lite. Många många kramar och tankar.

Lotta

Anonym sa...

Bellas syster Akki hälsar. Hoppas innerligt att hon kommer till rätta snart, lilla Troja.
Tänker på er.
// Susanne

Anonym sa...

Hejsan Helene

Åhh vad vi känner med dig, har laggt upp det på min hemsida. Kan kanske hjälpa lite.
www.geocities.com/yggdrasilse
Massor av kramar från oss på Elestorps kennel vi tänker på er

Anonym sa...

kan bara föreställa mig.. min riesen försvann en gång och var borta ca 11 timmar. En ren mardröm var det. Hon kom tillbaka välmående och utan en skråma, håller tummarna för att du får tillbaka din hund i samma skick.