söndag, december 02, 2007

Sorgens dag

Idag på eftermiddagen så hittades Troja död i ett dike vid Degerforsvägen ca 400 meter hemifrån.Hon hade blivit påkörd av något fordon, vad vet vi inte.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva känner mig helt tom, efter allt letande så hade jag nog hoppats på ett bättre slut. Nu vet vi iallafall vart hon är, hur jobbigt det än är så slipper man oroa sig för att hon är hungrig , fryser eller ligger skadad någonstans.

Min älskade lilla Bojjan!!!

Vi körde henne till veterinären som kollade upp chipmärkningen och så kommer hon imorgon skickas på kermering.

Tack än engång alla som hjälpt till i och med Trojas försvinnande!!!

Kram Heléne








17 kommentarer:

Anonym sa...

Min kära vän! Det känns TUNGT, mycket tungt! Vad ska det då inte kännas för dig!
Tänker på dig och du vet att du kan ringa när du vill!

Anonym sa...

Neeeeeeeeee...jag som höll tummarna så!!! nu gråter jag och är jätteslessen...sänder dig Helene massor med kramar...vet inte vad jag ska säga? men faaan...den som körde på??? kunde han/hon inte höra av sig???okänsliga människor! ( min älskade mammie..hittekatt som jag haft i 10 år blev påkörd 27 april i år o dog)..men då ringde dom o tala om det...sjysst..Känner verkligen med dig Helene!..

Anonym sa...

Det finns inga ord men tårarna faller....känner verkligen med dig från djupet av mitt hjärta.
Varmaste kramar till dig från mig Helen

Anonym sa...

Det gör mig så ont att höra! En riesen kör man ju inte på utan att märka av det direkt... Så fegt!

Den allvetande brädhögen sa...

...vilka fantastiskt fina fotografier du har tagit på henne...
Jag antar att du har oändligt många fler fina minnen.

Varje gång jag har varit ute runt Kanadaskogen och Letälven har jag hoppats så att få se en skymt av din lilla vän.
Jag beklagar djupt att ingen av oss fick möjlighet att återförena er.

Med tårar i ögonen,

Trasslas matte.

Anonym sa...

En stjärna har slocknat! Barn ska INTE dö före sina föräldrar! Vårt hus står öppet om ni vill ha en sängplats när ni besöker Stora Sthlm!Sköt nu om lilla Undra och Bella! Kram från oss, Annika, Tompa & pappa Gazze

Anonym sa...

Lider så med er, hade som alla andra önskat lyckligt slut. Hon ligger nog på ett mjukt moln och äter favoritgodiset just nu.
Schauzerkramar fr Sthlm

katta sa...

Har just läst vad som hänt, fy vad det känns konstigt. Vi har som alla andra hållt tummarna och hoppats att denna mardröm skulle sluta lyckligt. Hur kan det vara så orättvist. Kramar från Katta med familj.

Anonym sa...

jag lider me dig...så ledsen för din skull...följde ditt letande...hon är nog din lilla skyddsängel nu! kram

Anonym sa...

Usch så jobbigt det måste vara! Men nu får Troja leka i hundhimlen och hoppa på molnen och titta ner och vakta er därifrån. Styrke kramar!

Anonym sa...

Nejnejnej, jag känner med dig Helene. Att den som körde på henne bara kunde låta henne ligga kvar där :(. Det hade ju besparat så mycket om du hade fått reda på det direkt.

Beklagar sorgen!
Många tröstkramar
Marina

Anonym sa...

Våra varmaste tankar går till dig Helene! Är säker på att du har massor med fina minnen av Troja och jag hoppas att de kan trösta en del när sorgen är som störst. Ta hand om er!

Marie sa...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriv just nu.. Känns så tomt. Jag har tänkt på dig o Troja hela tiden och hoppats på hon ska komma hem. och så det här... Inte vad man hade hoppats eller trodde på. Jag lider med dig och är riktigt förbannad på den okänsliga person som körde på henne. Hur kan man göra så????
Jag är säker på att Troja sitter på ett moln med köttbullar och vakar över dig.
Tusen kramar

Anonym sa...

Hej Helene. Skriver från ända borta i Amerikat. Jag blir så ledsen när jag läser vad som hänt. FY VAD ORÄTTVIST!!!! Jag blir arg samtidigt som jag blir ledsen. Usch usch usch!
Vill bara att du ska veta att jag tänker på er.
Kramar i massor

Anonym sa...

Så ledsen för din skull, jag tror vi är många som följt " Trojas försvinnande" och mailat runt listor. Vi har alla hoppats på ett annat slut. Jag känner så med dig. Men vilken idiot, som kör på ett djur och inte meddelar detta, jag blir så arrrrrrg.

Anita Leander Mellin

Anonym sa...

Hej vän till Annelie höll tummarna så hårt och hoppades.... Skickar tröstkramar.... hittade en video som kanske kan ge lite ljus i mörkret
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

MVH Catherine

Anonym sa...

Kära Helene! Vad är det du skriver. Jag blir så ledsen. Har ju inte pratat med dig på hela veckan och inte läst din blogg så jag såg det inte förränn nu på lördag morgon. Jag blir chockad. Jag lider med dig. Hon var ju en så härlig och rolig vovva. Jag saknar henne.

//Kramar Karin&Honey